Fr. 78.00

Comunicazione e prospettive dell'intelligence economica in Côte d'Ivoir

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Se la comunicazione è la chiave di volta, secondo alcuni autori, dell'intelligenza economica. E che si tratta quindi di pensare in modo dinamico le nozioni di ruolo e di dispositivo non trascurando la questione del potere e l'importanza delle rappresentazioni, tale è, secondo noi, l'opportunità di un'analisi delle dinamiche dell'intelligenza economica attraverso il prisma delle scienze dell'informazione e della comunicazione, purché queste ci permettano di non cadere nella trappola del riduzionismo. Altrimenti, una buona politica pubblica sull'intelligenza economica e la sua attuazione non devono basarsi solo su analisi economiche e matematiche. Deve anche integrare la comunicazione, in tutte le sue dimensioni. Si tratta della dimensione comunicativa dell'IE, che comprende aspetti tecnici e tecnologici, ma soprattutto realtà antropologiche.

About the author










Achy Wilfried ATSIN: PhD student in Information and Communication Sciences at the SCALL Doctoral School and holder of a research master's degree in Organizational Communication.Kacou GOA: Communicologist, Teacher-Researcher at CERCOM, University Lecturer, Secretary General of LSCAC, Author of several books.

Product details

Authors Achy Wilfried ATSIN, Kacou GOA
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 31.03.2023
 
EAN 9786205861141
ISBN 9786205861141
No. of pages 124
Subject Social sciences, law, business > Media, communication > Miscellaneous

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.