Fr. 47.50

Lo stato del francese nel livello primario e secondario - nella Repubblica islamica di Mauritania: una rassegna storica delle politiche linguistiche e delle loro implicazioni

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Al centro dell'interculturalità in Mauritania, la scuola si trova alla confluenza di questioni etniche, tribali, identitarie e religiose ed è il luogo delle dispute linguistiche. In effetti, la Mauritania è composta da una moltitudine di pezzi che sono stati più o meno arbitrariamente combinati insieme durante il periodo coloniale sotto il nome di Mauritania. La lingua ufficiale della Mauritania è l'arabo, ma la lingua di lavoro è principalmente il francese, soprattutto nella forma scritta. Sarebbe stata una seconda lingua ufficiale se la costituzione lo avesse previsto, poiché viene adottata per la redazione dei testi ufficiali per l'insegnamento e talvolta per la comunicazione. I titoli delle lettere ufficiali e di tutta la corrispondenza sono in francese. Anche sulle targhe dei veicoli compare un sistema di numerazione in francese.

About the author










El Hacene Mahmoud Mbareck is a Professor of English from the Ecole Normale Supérieure in Nouakchott, Mauritania. He moved between teaching and administration before positioning himself as a key player in civil society. Advisor in charge of cooperation at the National Commission for Human Rights of Mauritania.

Product details

Authors Mbareck El Hacene
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.03.2023
 
EAN 9786205839904
ISBN 9786205839904
No. of pages 64
Subject Humanities, art, music > Linguistics and literary studies > Other languages / Other literatures

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.